Intimtorna

Uránia Medical Center » Blog » Intimtorna

Intimtorna, funkcionális gátizomtorna

A medencefenéki izmok, a gátizmok feladata, hogy megfelelően alátámasszák a kismedencei szerveinket, segítsenek az egészséges vizelet- és széklet ürítésében illetve megtartásában, valamint minőségi szexuális életet biztosítsanak.

A funkcionális gátizomtorna Dr. Arnold Kegel gyakorlataira épül, amely az alábbi tünetek megszüntetésében nyújt segítséget:

  • stressz vizelet inkontinencia: hasűri nyomásfokozódáskor jelentkezik, ilyen helyzetet a köhögés, tüsszentés, nevetés, lépcsőn járás, nehéz teher megemelése, ugrálás, futás, táncolás.
  • sürgősségi (késztetéses) inkontinencia: hirtelen fellépő vizelési inger
  • kevert típusú inkontinencia: stressz és sürgősségi tüneteket egyaránt mutat
  • szél-, széklet inkontinencia, aranyér kezelése (kivéve gyulladásban lévő állapot)
  • prosztata műtét után előálló stressz vizeletin kontinencia kezelése

Továbbá segít:

  • szülés után helyreállítani a meggyengült medencefenéki izomzatot
  • hozzájárul a minőségi szexuális élethez az orgazmus készség fejlesztése által
  • a menstruációs görcskészség csökkentésében
  • a változó korban kialakult vizelettartási problémák, illetve a kismedencei szervek süllyedésének kezelésében
  • a tünetek kialakulásának megelőzésben

A gátizomtorna megkezdése előtt, az alábbi problémáknál mindenképpen szükséges először szakorvossal konzultálni – orvosi vizsgálat nélkül nem kezdődhet el a tréning:

  • legcsekélyebb vizelettartási probléma, stressz inkontinencia miatt elcseppenő vizelet, vagy sürgős vizeletürítési ingere van, és nem tudja megtartani a vizeletet kevéssé telt hólyag esetén sem
  • nőként bármely kitüremkedést érez vagy alhasi húzó érzete van
  • férfiaknál vizelettartási és merevedési zavar van
  • várandós kismamáknak csak problémamentes terhesség esetén, orvosi engedéllyel a 12. hét betöltése után javasolt, illetve 6. hónaptól nem ajánlott.

A gátizomtorna fejlesztése rendszeres és kitartó gyakorlást igényel. Naponta 2-3 alkalommal, megfelelő intenzitással és mennyiségben, legalább 3 hónapon át kell végezni ahhoz, hogy a kellő izomerőt és állóképességet elérjük. Az intenzív tréning után, a tünetek megszűnését követően fenntartó tréninget kell végezni, ha nem akarjuk, hogy a panaszok visszatérjenek. A fenntartó tréning időszaka alatt heti 2 alkalom edzés is elegendő. A gátizmok erősítése ugyanolyannak tekintendő, mint bármely más edzés, izomerősítés. Amit nem használunk, az leépül, veszít az erejéből, a funkciójából. Éppen ezért fontos az elszántság, és a kitartó munka, hogy a tüneteket megszüntessük, és minőségi életet élhessünk.

Hasznos volt? Ossza meg másokkal is!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Nyomtatás